Čtvrtý týden na farmě


PANO_20160726_190532

A je tu poslední týden a čas utíká rychle a jde cítit napětí, co tu je. Všichni už se těší, až pojedou domů. Ve škole po večerech sedí mnohem víc lidí a každý dodělává, co musí. Je vidět, jak si všichni pomáhají a snaží se být užiteční.

V pátek a sobotu máme všichni osobní pohovory – co nám celý pobyt přinesl, co je hlavním cílem a co bychom chtěli změnit, až přijedeme zpátky domů.

Co nám celý pobyt přinesl? Mně osobně spoustu nových zkušeností, spoustu nových znalostí a hlavně spoustu nových přátelství. Žít čtyři týdny pod jednou střechou s úplně neznámými lidmi mi přineslo taky spoustu poznatků o tom, jak jsme všichni jiní a přitom si přejeme pro naše děti to nejlepší, takže uvnitř jsme si všichni podobní, protože jsme tady, abychom našli novou a lepší cestu pro budoucnost našich dětí i nás samotných.

 

Co je naším hlavním cílem? Snažit se najít cestu k dospívajícím dětem, které prochází novou fází jejich života. Snažit se být dobrým průvodcem za novým poznáním v jejich životě. Snažit se jim porozumět. Snažit se jim dát co nejvíce svobody a nezávislosti a hlavně lásky, protože oni si to v tomto období dospívání tolik zaslouží.

Co bych chtěla změnit, až se vrátím zpátky domů? Chtěla bych, abychom my rodiče začali naše děti více vnímat jako dar a ne jen, když se narodí, ale taky po celý jejich život. Někdy zapomínáme na to, co všechno nás naše děti mohou naučit.

Někdo nám tu řekl: někde slunce zapadá, ale jinde slunce vychází, někde něco končí a jinde něco začíná…


The teacher offers the gift,

The child accepts the gift,

The child returns the gift. (David Kahn)


People will forget what you said

People will forget what you did

But people will never forget how you made them feel. (John McNamara)


The adult must help the child do things entirely on his own. For if the child does not reach the point of ceasing to rely on the help of adults and becoming independent, he will never fully mature intellectually or morally….. Freedom is the key to the entire process, and the first step comes when the individual is capable of actin without help from others and becomes aware of himself as an autonomous being…. I took almost a vow to become a follower of the child as my teacher…

(Maria Montessori)


 

EU flag-Erasmus+Celý červenec probíhal v Sätile ve Švédsku na škole a farmě Lära för Livet AMI kurz Orientation to Adolescent Studies (pro věkovou skupinu 12 – 18 let). Kurz probíhal ve spolupráci s North American Montessori Teachers’Association (NAMTA). Montessori školy Andílek vyslaly na kurz tři účastnice v rámci projektu Montessori Adolescent Programme Inspiration (MAPI), podpořeného z programu Erasmus+. Tento program je financován z Evropské Unie.

 

FacebookSdílejte

Podívejte se také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější články

Komentáře


Zavřít