Druhý týden na farmě


IMG_20160712_151553

 

Druhý týden na farmě pro mě začal ranním krmením prasat, slepic a králíka. Další zvířata se o sebe v letě umějí postarat sama. Druhý týden byl úplně jiný, než ten první. Měli jsme spoustu přednášek a seminářů, ale taky jsme konečně pracovali venku a v týmu, abychom si vyzkoušeli, jaké to je.

V úterý nás rozdělili do čtyř skupin – slepice, včely, kompost a historie Alexandrie. Každá skupina měla na starosti něco jiného. Jedni stáčeli med, druzí opravovali kompost, další se učili historii Alexandrie a já jsem se dostala do skupinky, která měla postavit oplocení pro slepice. Naše úloha vypadala jednoduše, ale ne všechna rozhodnutí, která jsme udělali, byla správné. Několikrát jsme kopali díru a zase ji zakopávali, protože byla na špatném místě. Ale dílo nám šlo rychle a každý se snažil zapojit. Odpoledne nám řekli, že na další den si k tomu máme udělat nějakou prezentaci a zjistit si to, co nás zajímá o našem projektu. Ve středu jsme si užili hraní divadla, fotografie, básně a vyprávění o tom, co zažily a vytvořily ostatní skupiny.

 

Ve čtvrtek večer jsme měli společně všichni Coffe house, kde jsme si každý mohli připravit, co nás zajímá a baví, a představit to ostatním. My jsme s Táňou představily ukazovačku Hlava, ramena, kolena, palce a naučily jsem to česky i ostatní. Pak jsme ostatní poprosili, jestli nám to neukáži v jejich jazyce. Nakonec jsme slyšeli asi deset dalších verzí, kromě německé – ta prý neexistuje proto, že v angličtině je to hezčí.

Z víkendu si pamatuju jen školní třídu, kde jsem byla zavřená od rána do večera.

Společný zpěv pro naše učitele – Patricia Pantano, Jenny Höglund, David Kahn, Lesley Ann Patric, Juan Manuel Cordova.

 


 

EU flag-Erasmus+Celý červenec probíhal v Sätile ve Švédsku na škole a farmě Lära för Livet AMI kurz Orientation to Adolescent Studies (pro věkovou skupinu 12 – 18 let). Kurz probíhal ve spolupráci s North American Montessori Teachers’Association (NAMTA). Montessori školy Andílek vyslaly na kurz tři účastnice v rámci projektu Montessori Adolescent Programme Inspiration (MAPI), podpořeného z programu Erasmus+. Tento program je financován z Evropské Unie.

FacebookSdílejte

Podívejte se také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější články

Komentáře


Zavřít