Třetí týden na farmě


IMG_20160722_110854

Třetí týden na farmě utekl rychle a já bych vám teď ráda představila, jak probíhá náš celý den a co tu máme za zvířátka.


 

6.30 – sraz v kuchyni na přípravu snídaně

7.00 – krmení zvířat

7.30 – snídaně

8.30 – sraz ve škole – přednášky, semináře

10.00 – kafe

10.15 – přednášky, semináře

12.00 – oběd

13.00 – přednášky, semináře

14.45 – kafe

15.00 – přednášky, semináře

16.30 – minisemináře

17.00 – samostatná práce

17.00  – příprava večeře (někdy byla večeře až kolem deváté, protože se muselo jet na nákup)

Studium do pozdních hodin.


Rozvrh vypadá tak, že jsme měli každý den po páté hodině spoustu volna, ale to volno bylo vyplněné spoustou úkolů na farmě i ve škole. Práce na farmě – chystání večeře, uklízení, vysávaní všech pokojů, úklid záchodů a sprch, zalévaní kytek, vynášení odpadků – vše se tady třídí, uklízení jídelny, praní prádla, žehlení, umývaní nádobí, … práce nikdy nekončila…

Devadesát procent večerů jsme trávili dopisováním zápisků, psaním esejí, čtením knížek a dalších dokumentů, o kterých jsme další dny mluvili na seminářích.

 

 

Zvířata na farmě – kozy, krávy, prasata, narodily se kuřátka a kachňátka, koně, králík a hlavně nepřetržité množství much (které se rozmnožily takovým způsobem, že po třetím týdnu nám mouchy chodí po rukou a nohou a nikdo nehne ani brvou.

 

 

Tento týden byl pro mě zajímavý, protože jsme někteří absolvovali matematický seminář, při kterém jsme zažili, jak můžeme pomocí pokusů využít matematiku v praxi.

 

 

Dva pátky po sobě jsme měli pracovní dopoledne, kdy bylo velké uklízení – někdo umýval okna, jiný se hrabal v zemi a vytrhával plevel, další kydal hnůj, čistil prasečák, někdo čistil jezírko, někdo natíral barák na červeno, někdo sbíral dřevo, někdo sekal trávu… práce bylo a je pořád dost a dost.

V pátek odpoledne vždy mají komunitní sezení, kde všichni shrnou, co se za uplynulý týden povedlo, nepovedlo, kolik se utratilo a co zbylo.

 

 

Víkend jsme opět strávili ve škole psaním, psaním a psaním.

 


EU flag-Erasmus+Celý červenec probíhal v Sätile ve Švédsku na škole a farmě Lära för Livet AMI kurz Orientation to Adolescent Studies (pro věkovou skupinu 12 – 18 let). Kurz probíhal ve spolupráci s North American Montessori Teachers’Association (NAMTA). Montessori školy Andílek vyslaly na kurz tři účastnice v rámci projektu Montessori Adolescent Programme Inspiration (MAPI), podpořeného z programu Erasmus+. Tento program je financován z Evropské Unie.

FacebookSdílejte

Podívejte se také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější články

Komentáře


Zavřít